Czerwiec, 2021

Suma kalorii:19714 kcal

Czwartek, 17 czerwca 2021 | Komentarze 0

Ewidentnie robi się coraz bardziej gorąco. Dlatego dobrze, że mam pierwszą zmianę i dopiero na rower mogę sobie pojeździć wieczorem kiedy jest nieco chłodniej. Średnia temperatura wynosiła 22,8*C. Wiało słabo z kierunków południowo-wschodnich. Objechałem rundę przez Bychawę. No i niespodzianka. Kładą nowy asfalt na trasie Bychawa <> Stara Wieś. Może poprawiają przed Tour de Pologne? :)

Środa, 16 czerwca 2021 | Komentarze 0

Zaczyna się robić coraz cieplej. Dlatego takie popołudniowo-wieczorne jazdy smakują najlepiej. Średnia temperatura wynosiła 20,9*C. Wiało słabo z kierunków wschodnich. Dzisiaj pokręciłem się po okolicy przy okazji wpadając na kawę do rodziców.

Poniedziałek, 14 czerwca 2021 | Komentarze 0

Wszystko co dobre szybko się kończy. Tak też było z moim dwutygodniowym urlopem. Dzisiaj już niestety do pracy, ale za to po robocie mogłem strzelić sobie parę kilometrów. Pogoda bardzo fajna. Średnia temperatura wynosiła 19,7*C. Wiało dość mocno z kierunków północnych. Pojeździłem sobie w okolicach Piask i Świdnika.

Sobota, 12 czerwca 2021 | Komentarze 0

Nadszedł w końcu ten dzień, w którym trzeba było pojechać maraton na który zapisałem się kiedyś dawno temu popijając piwko :) Im bliżej było wydarzenia tym większy towarzyszył stres. Po pierwsze słabo wypadam rowerowo w tym roku. Po drugie Brevet Zwierzyniec, niby 200 km, a tu ledwo przejechałem, a po trzecie to niedawne problemy z kręgosłupem. Były też myśli o oddaniu pakietu. Ale kiedy przyszedł e-mail z pierwszym komunikatem nabrałem chęci i postanowiłem spróbować swoich sił. Pogoda na szczęście dopisała. Średnia temperatura wynosiła 22,4*C. Wiało umiarkowanie z kierunków północno-zachodnich. Ogólnie bardzo dobrze się jechało. Noga podawała. Morale trochę spadły gdzieś w okolicach 250 km, gdzie zrobiła się długa prosta i pod wiatr. Tempo spadło, ale na szczęście za parę kilometrów wszystko wróciło do normy. Udało się dojechać w rozsądnym czasie. Jak tylko wjechałem na metę zaczęło mocno wiać, zrobiło się ciemno i zaraz za jakąś godzinę zaczęło ostro lać.

Czwartek, 10 czerwca 2021 | Komentarze 0

Już jestem u siebie na swoich terenach. Dzisiaj chciałem przetestować modyfikację podstawki pod Garmina. A to wszystko przed Maratonem Podróżnika. Na szczęście wszystko działa tak jak trzeba. A pogoda bardzo dobra, jeden minus to było bardzo parno. Średnia temperatura wynosiła 23,6*C. Wiało dość mocno z kierunków północno-zachodnich.

Kategoria Poniżej 50km

Wtorek, 8 czerwca 2021 | Komentarze 0

Ostatni dzień pobyt w Ełku i ostatnia jazda na Mazurach w tym roku. Tym razem trasa przygotowana przez Paulinę, wiodła w południowe tereny zahaczając o województwo Podlaskie. Sama Paulina nie pojechała, bo miała już dość roweru i sobie postanowiła pochodzić. Ja za to solo ruszyłem w podróż. Już na samym początku była niespodzianka. Bo droga wiodła mnie przez prywatny teren. Potem grajdoł wzdłuż budowy drogi via Baltica. Z biegiem czasu robiło się coraz lepiej. Aż dojechałem do kopalni piachu. Tam nawrotka i objazd drogą krajową nr 61. Minęło kolejnych parę kilometrów, a tu droga wiodła donikąd. Trochę miałem błądzenia, plus spacer z rowerem przez kartoflisko. Także już wiedziałem, że z 87 km wyjdzie więcej. I tak było. Pogoda za to dopisała. Średnia temperatura wynosiła 26,4*C. Wiało dość mocno z kierunków północnych. No i na trasie jeden sklep się znalazł ;) Ogólnie powiem, że rejony na południe od Ełku są mało rowerowe. Drogi polne są karkołomne, brak jezior i ładnych widoków. Generalnie jak ktoś chce sobie pojeździć widokowo i turystycznie proponuję północne rewiry :)

Poniedziałek, 7 czerwca 2021 | Komentarze 0

To już piąty dzień jazdy po Mazurach. Podobają mi się te ścieżki szutrowe. U nas takich nie ma. Ale za to dzisiaj przypomnieliśmy sobie jak wyglądają rasowe polne drogi i ścieżki, których tak naprawdę nikt już dawno nie przemierzał. Czyli zrobiliśmy sobie tzw. "chaszczcing" :) Oczywiście wydłużyło nam to jazdę. W ogóle trasa wiodła samymi zadupiami. Praktycznie domów jak na lekarstwo, a jak się pojawiła miejscowość to tylko z pięcioma na krzyż budynkami. O sklepach mogliśmy zapomnieć. A pogoda była dość letnia. Średnia temperatura wynosiła 24,3*C. Wiało słabo z kierunków północno-zachodnich. Mimo zastosowania kremu z filtrem czuję, że się opaliłem, żeby nie powiedzieć spaliłem.

Niedziela, 6 czerwca 2021 | Komentarze 0

Czwarty już dzień jazdy po mazurskich terenach. Pogoda jak drut. Średnia temperatura wynosiła 23,4*C. Wiało umiarkowanie z kierunków północnych. Dzisiaj postanowiliśmy przejechać największy z planowanych dystansów. Kierunek to północny-zachód. Jak zwykle mnóstwo szutrów i dróg nieutwardzonych. Do tego wiele podjazdów. Niestety na trasie sklepów jak i gastronomi nie było.

Sobota, 5 czerwca 2021 | Komentarze 0

Trzeci dzień pobytu w Ełku. Pogoda niepewna, więc zaplanowaliśmy krótszą trasę żeby wyrobić się przed popołudniowymi burzami. Ogólnie było ciepło. Średnia temperatura wynosiła 22,1*C. Wiało słabo z kierunków północno-wschodnich. Jednak gdy dojechaliśmy do miejscowości Kobylin od północy zaczęło się chmurzyć i grzmieć. Po paru kilometrach zaczęło padać i schroniliśmy się pod sklepem spożywczym. Zapadła więc decyzja o skróceniu trasy o 15 km. Do Ełku jechało się sprawnie i bez deszczu. Jednak asfalty były mokre co świadczyło o opadach. Jak wróciliśmy do hotelu rozpadało się na dobre :)

Kategoria Poniżej 50km

Piątek, 4 czerwca 2021 | Komentarze 0

Drugi dzień urlopowego aktywnego wypoczynku na Mazurach. Pogoda cały czas dopisywała. Średnia temperatura wynosiła 24,2*C. Wiało słabo z kierunków wschodnich. Dzisiaj trasa była bardziej płaska w porównaniu do tej wczorajszej. Większość też dróg to były szutry. Naprawdę w tych rejonach na gravela trasy są idealne.