Sierpień, 2021

Poniedziałek, 16 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Urlop się skończył dlatego pozostają krótkie przejażdżki po pracy. Dlatego dzisiaj skorzystałem z ładnej pogody i pojeździłem sobie po okolicznych polach i asfaltach. Średnia temperatura wynosiła 24,6*C. Wiało umiarkowanie z kierunków południowo-zachodnich.

Sobota, 14 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Niestety nadszedł tak zwany czas powrotu do domu. Ale zanim to nastąpiło postanowiłem zrobić sobie pożegnalną rundkę po okolicy. Paulinie nie chciało się jechać, więc wyznaczyła mi trasę. Pogoda upalna. Średnia temperatura wynosiła 26,7*C. Wiało umiarkowanie z kierunków południowych. Niby na szybko projektowana trasa, a zawierała mnóstwo przewyższeń i była pół na pół. Czyli połowę asfaltu i połowę terenu.

Piątek, 13 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Piątek to ostatni dzień jazdy po Pogórzu Przemyskim. Niestety pora kończyć urlop i wracać do rzeczywistości. Niemniej jednak jeszcze tutaj wrócimy, bo jest tyle dróg do objeżdżenia nie tylko CXem, ale i szosą. A dzisiaj postanowiliśmy odwiedzić zamek w Krasiczynie i udać się w dolinę Sanu. Mieliśmy bardzo dużo dróg gruntowych i szutrowych. Dobrze, że wziąłem rower MTB. Miało być mało przewyższeń, ale okazało się, że mieliśmy też sporo podjazdów, gdzie tych metrów w pionie trochę nazbieraliśmy. Oczywiście trafiały nam się odcinki gdzie trzeba było z rowerem przejść, a nawet takie gdzie przejeżdżaliśmy przez strumień. Jak przygoda to przygoda. Do tego udała nam się pogoda. Średnia temperatura wynosiła 27,6*C. Wiało słabo z kierunków południowo-wschodnich.

Czwartek, 12 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Drugi dzień jazdy na Pogórzu Przemyskim i coraz bardziej mi się tutaj podoba. Dzisiaj z Pauliną wybraliśmy się na wschód, bliżej granicy z Ukrainą. Czuć było ten koniec Polski. Bonusem było zaliczenie Kalwarii Pacławskiej. Czyli zrobiłem podjazd i zjechałem. Tam dzisiaj był nalot pielgrzymek pieszych. Pogoda sprzyjała. Średnia temperatura wynosiła 24,3*C. Wiało umiarkowanie z kierunków północno-zachodnich.

Środa, 11 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Urlopu ciąg dalszy. Tym razem zapuściliśmy się z Pauliną na Pogórze Przemyskie. To był jeden z wielu pomysłów Pauliny. Przy okazji trafiliśmy na trzeci etap Tour de Pologne, który był rozgrywany nieopodal miejsca w którym się zatrzymaliśmy. Pogoda sprzyjała. Średnia temperatura wynosiła 26,6*C. Wiało umiarkowanie z kierunków północno-zachodnich. Wracaliśmy obłowieni w pamiątki po kolarzach. Po kieszeniach pokitrane mieliśmy bidony zawodników z zawodowego peletonu oraz jedną torbę z żarciem :)

Wtorek, 10 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Dzisiaj postanowiłem, że z rana pojeżdżę trochę w terenie nowym sprzętem. Pierwsze błoto na oponach już się pojawiło. W terenie jeździ się znacznie lepiej jak na gravelu. A po drugie jadąc ścierniskiem jechało się tak jak po normalnej drodze. Także coraz bardziej mi się to podoba :) Pogoda z rana bardzo fajna. Średnia temperatura wynosiła 16,2*C. Wiało słabo z kierunków południowo-zachodnich.

Poniedziałek, 9 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Minęły wieki odkąd Tour de Pologne jechał przez Lubelszczyznę. Ostatnim razem meta była w Lublinie i jak pamiętam kolarze wtedy zaprotestowali nie wjeżdżając na rundę. Powodem była zła pogoda. Od tego czasu długo zawodowego peletonu w moich stronach nie było. Aż do dzisiaj. Dlatego korzystając z tego, że start był w Lublinie, a pierwsza premia "górska" była nieopodal postanowiłem podjechać i pooglądać jak kolarze będą się wspinali na naszych górkach. Tak jak myślałem, że przejechali nawet nie odczuwając tego przewyższenia. No cóż, tym różnią się ode mnie, że to zawodowcy. Ale i tak warto było zobaczyć na żywo peleton. A pogoda sprzyjała. Średnia temperatura wynosiła 25,3*C. Wiało słabo z kierunków zachodnich.

Sobota, 7 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Po namowach Pauliny zdecydowałem się wystartować w Kórnickim Maratonie Turystycznym. Zachęcony miłą atmosferą byłem pełen zachwytu i miałem nadzieję, że trasa tak samo jak początkowe samopoczucie minie. Tak i też prawie było. Pierwszy moment to załamanie psychiczne na długich, płaskich i wietrznych drogach. Drugi to pojawiające się ciągnięcie w ścięgnie i do tego nieoczekiwane kolki Pauliny. Prawie mieliśmy się wycofywać, ale zapadła decyzja o zaciśnięciu zębów i pokonania trasy. Dobrze, że natrafili się dobrzy ludzie z lekami przeciwbólowymi. Dzięki temu można było w miarę jechać. Pauliny kolka ustała, a moje dolegliwości zniknęły jak ręką odjął. Trasę skończyliśmy gdzieś o 22:10. Ogólnie organizacja pierwsza klasa. Punkty żywieniowe dobrze "wyposażone", zresztą na mecie też niczego nie brakowało. Pogodowo udało się suchym kołem przejechać. Średnia temperatura wynosiła 21,7*C. Wiało dość mocno z kierunków południowo-zachodnich. Czy pojechałbym za rok do Kórnika na maraton? Jak pojawiły się te problemy to na pewno nie, ale po dłuższym analizowaniu moich zachowań i jak się jechało, to pewnie jeszcze tam wrócę ;)

Piątek, 6 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Droga Lublin > Poznań szybko zleciała. Zakwaterowaliśmy się dosyć sprawnie. Miałem trochę czasu i postanowiłem pojechać do Poznania zobaczyć rynek. Potłukłem się trochę ścieżkami rowerowymi i jakoś powoli dojechałem do celu. Muszę stwierdzić, że mało sprawnie człowiek porusza się po mieście, którego w ogóle nie zna. Ale jak już dojechałem do celu to pokręciłem się trochę po starówce, zrobiłem parę zdjęć i musiałem wracać. Przed godziną 19:00 trzeba było pojechać po pakiet startowy Kórnickiego Maratonu Turystycznego. Pogoda sprzyjała. Średnia temperatura wynosiła 21,6*C. Wiało umiarkowanie z kierunków północno-wchodnich.

Środa, 4 sierpnia 2021 | Komentarze 0

Wreszcie jest! W mojej stajni rumaków pojawił się rower MTB. Jest to GT Zaskar Elite. Trzeba było zrobić test ride :) Krótko, bo tylko wokół Zalewu Zemborzyckiego, ale już po tych paru kilometrach jestem zadowolony. Wygoda to podstawa dla mojego kręgosłupa :) Pod wieczór ochłodziło się trochę. Średnia temperatura wynosiła 17*C. Wiało umiarkowanie z kierunków północno-zachodnich i lekko kropił deszczyk.